India rama thingpui china hmunpui Darjeeling khawpui leh a chheh vel chu a reh hian a reh ţhuap mai!
West Bengal state sorkar chuan an state pumpui, Darjeeling tiamin zirlaibu-ah Bengali subject chu zir loh theih loh an tih tak avangin Nepali ţawng hmang Gorkha hnamte chu an lungawi ta lo va, Gorkha Janmukti Morcha or GJM ( Gorkha People’s Liberation Front) kaihhruaina-in Gorkhaland an phut avangin tiam chin awm lo nawrh an huaihawt mek a, lirthei veivah leh mipui pawn chhuah khap a ni.
June thla khan West Bengal sorkar chuan Darjeeling leh a chhehvela buaina chingvel turin sipai a ruai a, mipui leh venghimtute innawr buaina vangin mi 5 in nunna an chan a, mi 100 laiin hliam an tuar a, hliam tuar zinga 30 chu police an ni.
Vai thinrim pungkhawm tihdan pangngaiin Chief Minister Mamata Banerjee lim pawh an hal leh ngei bawk a ni.
Kum 1980 chho bawr vel khan sipai bang Subhas Ghishing kahhruainain Gorkha-ho hian state hran ngaitin nawrh chi hrang hrang an lo huaihawt a, mi 1200 laiin nunna an lo chan tawh bawk a ni.
Kum 2007-a din Gorkha Janmukti Morcha hruaitu Bimal Gurung hi Subhas Ghishing hun laia a thachhangdawltu kha a ni a, Subhas Ghishing aiin a duh rûm zawk a ni.
Subhas Ghishing kaihhruai Gorkha National Liberation Front (1986–1988) khan Gorkhaland an ngiat a, kum 1988 khan Darjeeling Gorkha Hill Council (DGHC) an pe a, an inchalrem a ni ber a, Darjeeling Gorkha Hill Council (DGHC) hian Mizorama Autonomous District 3- te dinhmun a pha lo a ni. West Bengal-ah hian Nepali ţawng hmang Gorkha mi nuai 15 lai an awm a ni.
India rama Nepali mi ropui leh mi larte:
- Ram Singh Thakurii– Nepali Indian Freedom Fighter and music composer of Kadam Kadam Badaye Ja and Subh Sukh Chain
- MajorDurga Malla – Indian Freedom Fighter
- Lieutenant-ColonelDhan Singh Thapa – Param Vir Chakra recipient
- Sher Jung ThapaBrigadier( Hero Of Skardu) Mahavir Chakra.Who Saved Leh-Ladakh in Indo-Pak War 1947-48.]]
- Nar Bahadur Bhandari– Former Chief Minister of Sikkim
- Pawan Kumar Chamling– Chief Minister of Sikkim
- Damber Singh Gurung– Indian Gorkha representative in the Constituent Assembly of India
- Mahendra P. Lama– Founding vice chancellor of Sikkim University
- Bharat Chettri– Hockey player (former captain of Indian hockey team)
- Nirmal Chettri– Indian footballer
- Sunil Chhetri– Indian footballer (Arjuna Award recipient 2011)
- Binod Pradhan– Nepalese & Bollywood cinematographer
- Geetanjali Thapa– Bollywood actress (National Film Award for Best Actress recipient 2013)
- Louis Banks– Jazz musician
- Ranjit Gazmer– Indian film musician
- Prajwal Parajuly– English language writer and novelist
- Trilochan Pokhrel– Indian freedom fighter
- Sanju Pradhan– Indian Footballer, East Bengal F.C.
- Tarundeep Rai– Archer, Asian Games 2011 silver medalist, Arjuna Award recipient 2005)
- Soumya Rai– Dancer
- Mala Sinha– Indian Bollywood actress in Nepali and Bengali cinemas
- Pratibha Sinha– Bollywood Indian actress (daughter of actress Mala Sinha and Nepali actor C.P. Lohani)
- Shiva Thapa– Boxer (youngest Indian boxer to qualify for the Olympic Games)
- Hira Devi Waiba– Nepali language folk singer
- Prashant Tamang– Singer/actor of Nepali Film, winner of Indian Idol Season 3
- Bipul Chettri– Nepali singer/composer
- Rangu Souriya– Social worker
Photographs by Saibal Das